Intermediair en expertisecentrum

De ICT-architect als brug tussen ICT en Management

Wat veroorzaakt de spraakverwarring tussen het management en ICT? Hoe kunnen we deze beide partijen naar samen naar hetzelfde doel laten werken? Hoe kunnen we ICT inschakelen als middel voor business improvement? Wat is de rol van het management? Hoe kan een bestuurslid grip krijgen en controle houden over ICT-bestedingen? Hoe kan de ICT-verantwoordelijke daarop inspelen? Welke spelregels dient men in acht te nemen om de afstemming te optimaliseren?

Een geslaagd bedrijfsproces begint met een goede communicatie tussen het management en de ICT en is cruciaal voor het welslagen van het gebruik van de ICT in het bedrijfsproces. De ICT en het management zijn twee werelden met geheel verschillende denk- en verwachtingspatronen. Het is noodzakelijk om continu deze werelden te overbruggen. Onze rol is om, samen met het management en de ICT-medewerkers, de beleidsdoelstellingen van de organisatie te vertalen in informatiebehoeftes en deze vervolgens operationeel te maken.


Voor aanverwante informatie verwijzen wij graag naar ons artikel "De rol van de ICT-Architect".


(C) 2009 - Alle rechten voorbehouden

Deze pagina afdrukken